sobota, 9 kwietnia 2011

Wszystko się kiedyś kończy...










EDYCJA !!!
STRONA ODZYSKANA !!!
ZAPRASZAM NA Pozytywnie Zakręceni - Portal Pozytwnie Zakręcony
              Innymi słowy , strona którą znasz od teraz ma innego właściciela... Nie jestem już nim ja. Możecie ją przeglądać lecz pamiętajcie , że to już nie należy do mnie mimo tego , że wszystko co jest tam zrobione to moje dzieło.Wszystkie grafiki , kody , poprawki , artykuły itd były robione moim rękoma. Wszystko to w programach open source, na pomysł też wpadłem ja , ale niestety ostatnimi czasy nie miałem zbyt dużo czasu na stronę i stało się co się stało , strona zaczeła trafić użytkowników a gdy domena ( adres ) wygasł to został przechwycony przez inną osobę,  w internecie nic nie ginie...
,, co zrobić by nic nie robić a zarobić ". Od zawsze wiadomo , że jeden się napracuje ,ale nic nie zarobi a inny nic nie zrobi ,ale zbiera kokosy. Ale kogo to obchodzi...Niestety zawsze tak było i tak zostanie.

                          Dziękuje Wam za to , że byliście ze mną przez tyle czasu , ale niestety wyszło jak wyszło, mam nadzieje , że nie zapomnicie o mnie ;) .

                   Jeżeli chcecie wiedzieć co będzie dalej lub brakuje Wam tej strony to zaglądajcie tutaj czasem a w swoim czasie się wszystkiego dowiecie. Mam nadzieje , że strona się Wam podobała i następne ( ;> ) też będą.
Jeżeli masz FaceBooka to zapisz się tutaj  Facebook . Pozdrawiam Was ciepło i mam nadzieje , że będziecie cierpliwie czekać na... a na co to się dowiecie później ;)

Jak to się stało , że strona została przechwycona i dlaczego dalej działa...?


Jak to się stało , że stronę mi zabrało?
No więc tak, rok temu narodził mi się pomysł na stronę nie będę zdradzać szegółów co miało na niej być bo gdyby było można to z mej głowy by to wykradli... wracając do rzeczy , tak jak już mówiłem rok temu narodził mi się pomysł i powoli go realizowałem. Wszystko było dobrze ,ale z miesiąca na miesiąc przybywało odwiedzających i serwer powoli zaczynał mieć miękkie nogi , zabrałem się więc za optymalizacje kodu , cache i inne pierdoły. Wszystko wróciło do normy , po miesiącu niestety znowu wszystko powoli siadało , na stronę wpadało tysiące robotów spamerów i dodatkowo nie miałem już tyle czasu co wcześniej dla strony...( nie będę wyjaśniał czemu ) no i powoli powoli z powodu braku aktualizacji strona upadała , ale obciążenie serwera powoli też malało więc była szansa , że nie zostanę wykopany z hostingu. 
Z miesiąca na miesiąc wszystko się uspokajało lecz ja niestety dalej nie miałem czasu... mijały miesiące a ja nie miałem z czego opłacić serwera i domeny więc czekałem sobie spokojnie aż wszystko wygaśnie [...]
Ostatni tydzień hostingu to tak jakby wciskać słonia przez dziurę od klucza , obciążenie wzrosło o 500 % .
Niestety zobaczyłem logi dopiero jak już było po wszystkim , ale wtedy jeszcze się nie domyśliłem , że ktoś wpadnie na pomysł by pobrać całą moją stronę na swój serwer ! A jak tego dokonał ?
Hmm , nie jest to trudne. Jest wiele sposobów , ale prawdopodobnie cała strona została pobrana przez program który umożliwia przeglądanie stron w postaci offline. Jednym z takich programów jest np. HTTrack Website Copier
"HTTrack Website Copier – program komputerowy, który umożliwia zapisywanie całych stron www w postaci plików html, i ich późniejsze przeglądanie w trybie Off-line. Potrafi wznawiać zerwane połączenia. Posiada filtry, możliwość tworzenia własnych profili a także możliwość uaktualnienia ściągniętych danych." 
Źródło wikipedia
Oczywiście takich programów jest tysiące jak i sposobów na pobranie strony.

Po pobraniu wszystkich plików ze strony możemy je przeglądać offline ( czyli nie potrzebujemy połączenia z internetem bo pliki znajdują się na komputerze ).
Wracając do sprawy , pobrane pliki w ten sposób zostały wysłane na serwer a domena przechwycona no i jak już wiadomo wszystko działało bez wiedzy użytkowników portalu , trzeba przyznać , że bardzo sprytnie zostało to zrobione , ale ja nie mógłbym zrobić komuś takiego świństwa ponieważ wiem ile pracy kosztuje robienie wszystkiego samemu. Dzisiaj niestety tak już jest i tacy są ludzie, jak widzą okazje to idą po trupach by to zdobyć. Miejmy nadzieje , że kiedyś zrobię kolejną stronę i znowu ktoś będzie sobie mógł ją przechwycić ;)

// Ciekawe czy ktoś jeszcze pierwszą wersje loga...
Wyglądało tak :)



EDYCJA !!!
STRONA ODZYSKANA !!!
ZAPRASZAM NA Pozytywnie Zakręceni - Portal Pozytwnie Zakręcony


3 komentarze:

Nabazgraj coś :)